Diablo 3 – Mängel in Diablo 3 bekannt. Vorerst nur PvP geplant

Diablo 3 – Mängel in Diablo 3 bekannt. Vorerst nur PvP geplant

 Kein Bock mehr auf Diablo 3? Wird`s so allmählich langweilig?

Ja das Problem haben mit Sicherheit schon viele Spieler… und wen kann man es verübeln, denn immerhin spielt man Diablo 3 einige Male durch um endlich irgendwann Inferno spielen zu können.

Ist man dann endlich dort angekommen und besitzt einen LvL 60 Charakter… bleibt nur noch das farmen nach Gegenständen.

Bashiok von Blizzard äußerte sich hierzu im Forum und wies darauf hin, dass Diablo 3 kein World of Warcraft sei und man hier nicht so oft neue Features erwarten kann. Vorerst wird auch nur lediglich Patch 1.1 folgen, in dem endlich das PvP eingeführt wird. Weitere neue Features müssen warten.

Diablo ist und bleibt eben ein reines Hack&Slay-Game… macht Laune, aber nicht mehrere Stunden täglich… zumindest ist es bei mir so.

Zitat von: Bashiok

We recognize that the item hunt is just not enough for a long-term sustainable end-game. There are still tons of people playing every day and week, and playing a lot, but eventually they’re going to run out of stuff to do (if they haven’t already). Killing enemies and finding items is a lot of fun, and we think we have a lot of the systems surrounding that right, or at least on the right path with a few corrections and tweaks. But honestly Diablo III is not World of Warcraft. We aren’t going to be able to pump out tons of new systems and content every couple months. There needs to be something else that keeps people engaged, and we know it’s not there right now.

We’re working toward 1.0.4, which we’re really trying to pack with as many fixes and changes we can to help you guys out (and we’ll have a bunch of articles posted with all the details as we get closer), and we’re of course working on 1.1 with PvP arenas. I think both those patches will do a lot to give people things to do, and get them excited about playing, but they’re not going to be a real end-game solution, at least not what we would expect out of a proper end-game. We have some ideas for progression systems, but honestly it’s a huge feature if we want to try to do it right, and not something we could envision being possible until well after 1.1 which it itself still a ways out.
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